Counter Hits!!

Thursday, April 1, 2010

Majlis Profesor Negara & HICoE

Assalammualaikum dan salam 1 Malaysia, pada 1 April 2010, penulis telah berkunjung ke Majlis Profesor Negara (MPN) & HICoE. Penulis dan rakan-rakan lain telah dijemput oleh pihak Universiti untuk sama-sama hadir untuk memeriahkan majlis tersebut.

PICC yang tersergam indah

Tepat jam 12.00 tengah hari, peserta yang terlibat bertolak dari Kolej Kediaman Siswa Jaya (KSJ) ke PICC, Putrajaya. Hampir 30 mahasiswa UTMKL yang terlibat dalam majlis tersebut termasuk Majlis Perwakilan Mahasiswa (MPM) dan juga presiden-presiden persatuan. Jam 1.30 petang, kami tiba di perkarangan dan berlalu masuk ke dalam PICC. Kami menunaikan kewajipan sebagai muslim di surau yang disediakan.

Penulis bergambar bersama Hariz Zakwan, Naib Presiden UTM

Penulis duduk bersama Darren Lai, Presiden PEMKA

Keadaan siling yang menyinari sekeliling dewan

Hampir jam 2 petang, kami memasuki dewan dimana majlis tersebut diadakan. Keadaan dewan terkawal dengan ramai ilmuwan-ilmuwan hadir untuk meraikan hari mereka dan juga memberi sokongan kepada rakan-rakan. "Goodies bag" juga telah diletakkan di setiap tempat duduk yang disediakan.

"Goodies Bag" Meneraju Kegemilangan Ilmu

Jam 3 petang, majlis bermula dengan ketibaan yang berhormat Dato' Sri Mohd Najib Tun Haji Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia diiringi Dato' Seri Mohamed Khaled Nordin, Menteri Pengajian Tinggi Malaysia. Lagu Negaraku dinyanyikan seterusnya bacaan doa dilafazkan. Menteri Pengajian tinggi memberikan kata-kata laluan sebelum memberi laluan kepada Perdana Menteri untuk berucap seterusnya merasmikan MPN & HICoE.

Barisan MT dan Exco JKM yang turut hadir memeriahkan majlis

Selesai sahaja majlis, kami berlalu meninggalkan majlis. Sesi jamuan diadakan di bilik yang lain dan kami terus melangkah kaki ke bilik tersebut untuk menjamah makanan yang disediakan.

Sphagetti

Makanan enak disediakan

Penulis bergambar bersama Azizi, Timb. Pres PEMKA

Penulis bersama Hidayu, MPM UTMKL (Exco Akademik)

Penulis bersama Maisarah (mok)

Maisarah & Amnah

Semasa menjamah selera, penulis sempat bergambar bersama rakan-rakan untuk dijadikan kenangan pada majlis ini. Kami berlalu pergi dari bilik tersebut menuju ke luar PICC untuk bergerak pulang ke kolej tercinta.^_^

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...